توده (فیلم ۱۹۵۸)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
توده چسبنده
پوستر فیلم
کارگرداناروین یورث
تهیه‌کنندهجک اس. هریس
نویسندهکی لیناکر
تئودور سیمونسون
داستانایروینگ اچ. میلگیت
فیلم‌بردارتوماس ای. اسپالدینگ
تدوین‌گرآلفرد هیلمن
توزیع‌کنندهپارامونت پیکچرز
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۲ سپتامبر ۱۹۵۸ (۱۹۵۸-09-۱۲) (آمریکا)
مدت زمان
۸۶ دقیقه
کشورآمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۱۱۰ هزار دلار[۱]
فروش گیشه۴ میلیون دلار[۱]

توده (به انگلیسی: The Blob) یک فیلم علمی تخیلی و ترسناک آمریکایی محصول سال ۱۹۵۸ به کارگردانی اروین یورث و نویسندگی کی لیناکر و تئودور سیمونسون با بازی استیو مک‌کوئین (در اولین نقش اصلی فیلم بلندش)، آنتا کورساوت، ارل روو و اولین هولند است. این فیلم توسط کمپانی پارامونت پیکچرز توزیع شد.

داستان[ویرایش]

این فیلم در مورد یک بیگانه آمیبی گوشتخوار است که از فضای بیرونی در داخل یک شهاب‌سنگ به زمین برخورد می‌کند و در نزدیکی جوامع کوچک فنیکسویل، پنسیلوانیا فرود می‌آید. موجودات زنده را در بر می‌گیرد، بزرگتر، قرمزتر و تهاجمی تر می‌شوند و در نهایت از یک ساختمان بزرگتر می‌شوند.

دنباله[ویرایش]

بازسازی[ویرایش]

یک بازسازی با همین نام توده توسط چاک راسل در سال ۱۹۸۸ ساخته شد. در اوت ۲۰۰۹، مشخص شد که راب زامبی، نوازنده تبدیل به کارگردان، در حال کار بر روی بازسازی دیگری بود،[۲][۳] اما او بعداً پروژه را ترک کرد.[۴] او در ژانویه ۲۰۱۵ توسط سایمون وست به عنوان کارگردان جایگزین شد.[۵] اعلام شد که این فیلم توسط ریچارد ساپرستین و برایان ویتن تولید خواهد شد،[۶] و تهیه‌کننده فیلم اصلی، جک اچ. هریس، به عنوان تهیه‌کننده اجرایی. هریس در سال ۲۰۱۷ درگذشت و تا سال ۲۰۲۱ هیچ به روز رسانی نشده‌است.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ Weaver 2002, p. 91.
  2. Fleming, Michael. "Rob Zombie to remake 'The Blob'" Variety, August 27, 2009.
  3. "Horror Nights '09: Rob Zombie on 'The Blob' and making music." BloodyDisgusting, October 5, 2009.
  4. "Rob Zombie: First Image From 'The Lords Of Salem' Movie." بایگانی‌شده در آوریل ۱۰, ۲۰۱۱ توسط Wayback Machine BlabberMouth, April 26, 2011.
  5. Squires, John."Simon West boards Second remake of The Blob." Dread Central, January 22, 2015. Retrieved: July 7, 2015.
  6. Tartaglione, Nancy. "Simon West To Helm ‘The Blob’ Remake; Goldcrest Selling At EFM – Berlin." Deadline Hollywood, January 22, 2015. Retrieved: July 7, 2015.

پیوند به بیرون[ویرایش]